reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivan Puškár

Ivan Puškár

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  1x

študent, milovník zeleného čaju a cestovania... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Netradičné leto v Bulharsku alebo na letné kurzy nedám nikdy dopustiť

Ivan Puškár

Netradičné leto v Bulharsku alebo na letné kurzy nedám nikdy dopustiť

Väčšine ľudí (teda aspoň na Slovensku) sa pri spomenutí Bulharska ako prvé vybaví more a predstava seba ležiaceho na pláži. Donedávna táto matná predstava o Bulharsku prevažovala aj u mňa. Osud však zariadil, že matná predstava razom nadobudla jasné kontúry. Pošťastilo sa mi zúčastniť sa letného seminára, ktorý sa (ako by ste možno čakali) nekonal pri mori, ale v hlavnom meste Bulharska Sofii. Aby som však nezavádzal presnejšie v malebnom sele Lozen v centre Bulharského Červeného kríža, kde to pripomínalo priam tábor či školu v prírode.

  • 5. aug 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 954x
  • 1
Kyjev alebo Ukrajina nie je Rusko

Ivan Puškár

Kyjev alebo Ukrajina nie je Rusko

To boli zase len udivené pohľady, keď som známym povedal, že budem študovať v Kyjeve. No musím sa priznať, východná Európa ma magneticky priťahuje. Takže inak sa ani nedalo...

  • 29. okt 2013
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 935x
  • 1
Nestor česko-slovenskej diplomacie - náš M.R. Štefánik

Ivan Puškár

Nestor česko-slovenskej diplomacie - náš M.R. Štefánik

Dnes je to presne 133 rokov odo dňa, kedy sa tento veľký človek, rozmanitá osobnosť narodil. Bolo to 21. júla 1880 v malej dedinke Košariská. Mojím cieľom je priblížiť jeho prínos pre vznik spoločného štátu Čechov a Slovákov, ktorý často nie je popísaný v celom rozsahu, v časoch socializmu dokonca znevažovaný, popieraný a zamlčovaný (keďže Štefánik bol otvoreným antikomunistom), čoho dôsledkom bolo odstraňovanie jeho pomníkov a absencia čo i len jedinej zmienky v učebniciach. Rovnako by som mu týmto spôsobom ako osobnosti, ktorú si spomedzi všetkých najviac vážim, vzdal hold. Nebudem sa snažiť o nekrológ (to už urobili mnohí predo mnou a treba povedať že dobre), no zameriam sa na jeho diplomatickú činnosť. Na konci článku uvádzam pár kníh, ktoré sa mi dostali do rúk, z ktorých som čerpal informácie, a ktoré vrelo odporúčam.

  • 21. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 216x
  • 1
Perla Petrohradu. Tentokrát skutočná

Ivan Puškár

Perla Petrohradu. Tentokrát skutočná

Konečne som sa odhodlal a našiel čas na napísanie o pravej perle Petrohradu a mojich zážitkoch s ňou. A ako vybrať príhodnejšie miesto a čas, než bezprostredne po jej návšteve a v Literárnej kaviarni na Nevskom prospekte. Z tohto miesta sa vraj Puškin vybral na osudný duel a zároveň bola obľúbeným miestom umelcov, Dostojevského, Černiševského a iných.

  • 2. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 434x
  • 3
Perla Petrohradu

Ivan Puškár

Perla Petrohradu

Tento trošku kontroverzný článok sa už dlhšie drží v mojej mysli a dnešný „zmysluplný“ rozhovor mojich susedov ma nakoniec predsa len priviedol k rozhodnutiu napísať ho. Po určitej dobe strávenej v ďalekom Rusku som zistil, že jedinou perlou môjho pobytu nebude len samotný Petrohrad, ale aj dvaja Slováci v susednej izbe tvoriacej bunku spolu s mojou. Rozhovor ma dosť pobavil, ba dokonca vytrhol zo sústredenia sa pri učení.

  • 7. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 781x
  • 5
reklama
Existuje vôbec náhoda? Alebo (ne)obvyklý deň v Petrohrade

Ivan Puškár

Existuje vôbec náhoda? Alebo (ne)obvyklý deň v Petrohrade

2. Sviatok Vianočný nemal byť, aspoň na pohľad zrána, ničím výnimočný.  Teda, ak si odmyslím, že ho netrávim v teple domova. V pláne bolo odprevadenie kamarátky odchádzajúcej domov na letisko, ktorá nezaprela svoju príslušnosť k nežnému pohlaviu a odchádzala s troma kuframi v sprievode dvoch mužov – nosičov. Myslím, že váhu kufrov ani netreba spresňovať.

  • 30. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 481x
  • 0
Neobyčajný Petrohrad

Ivan Puškár

Neobyčajný Petrohrad

K myšlienke napísať blog resp. pokúsiť sa o jeho napísanie ma priviedla jedna kamarátka, nikdy som o takomto niečom nerozmýšľal, dokonca  nie som presvedčený o tom, že viem písať pútavo. Ako sa teda zrodil tento chrobák v mojej hlave? Opýtala sa ma, či nepíšem blog, vraj dosť ľudí študujúcich v zahraničí píše a ona má takéto čítanie rada. Vŕtalo mi to v hlave a rozhodol som sa to vyskúšať.  Tak tu teraz sedím v Teremku  (ruská sieť, fastfoodového typu), s obľúbeným blinom (niečo na spôsob našej palacinky, avšak aj s mäsom) v žalúdku a pokúšam sa preniesť svoje myšlienky na papier.

  • 3. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 826x
  • 6
reklama
SkryťZatvoriť reklamu