reklama

Perla Petrohradu

Tento trošku kontroverzný článok sa už dlhšie drží v mojej mysli a dnešný „zmysluplný“ rozhovor mojich susedov ma nakoniec predsa len priviedol k rozhodnutiu napísať ho. Po určitej dobe strávenej v ďalekom Rusku som zistil, že jedinou perlou môjho pobytu nebude len samotný Petrohrad, ale aj dvaja Slováci v susednej izbe tvoriacej bunku spolu s mojou. Rozhovor ma dosť pobavil, ba dokonca vytrhol zo sústredenia sa pri učení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Jeho hlavnou témou bolo, ehm...ako to len slušne povedať, stolica. Nebudem samozrejme zachádzať do podrobností, spomeniem však, že „odborná debata" sa týkala aj toaletného papiera. Myslím, že pomyslenie na túto rozpravu mi ešte dlho bude vykresľovať úsmev na tvári.

Poďme ale na začiatok tohto príbehu a k samotnej podstate.

V deň môjho príchodu a krátkom posedení v izbe na intráku som cez okno zahliadol veľký zelený nápis prezentujúci bankomat. Opustil som teda prázdnu izbu a prvýkrát som mal možnosť držať v ruke ruskú menu rubeľ. Po ceste som si nemohol nevšimnúť supermarket. Pri návrate z nákupu som pri prechádzaní chodbou natrafil na dvoch Slovákov. Hneď ma poohrialo pri srdci, že tu predsa len nebudem sám. Dokonca vysvitlo, že bývajú v susednej izbe, žiaľ, výhra v lotérii to nebola.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spočiatku harmonické vzťahy sa postupne zhoršovali a dospeli až k dnešnému statusu quo, a teda krehkej rovnováhe. Prvý mesiac pobytu som nemohol prísť nato, prečo sa v Petrohrade necítim podľa svojich očakávaní, stály pocit, že to nie je tak ako má byť. Časom som problém objavil (on sa vlastne objavil sám). Som rád, že odveká pravda, priateľov si človek vyberá sám, platí.

Nebudem popisovať skvostný charakter ich osobností ani iné detaily, ani všetko čo som mal možnosť zažiť (aspoň nateraz nie) a prejdem len k sporu o dvere v kúpeľni. Áno, čítate správne, ďalekosiahlym problémom nášho spolunažívania sa stali práve ONY. V živote som si nepomyslel, že niečo tak absurdné môže byť vôbec predmetom sporu, a tobôž nie na zahraničnom pobyte.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Problémom bola vlhkosť v kúpeľni, keďže ventilátor nefunguje. Zo začiatku otvorené dvere pre nikoho nepredstavovali problém, po čase však áno, a to konkrétne prechod okolo nich do kuchyne. V tom jeden zo susedov prišiel na „skvelý nápad", ktorého sa druhý hneď chytil, zvesiť dvere z pántov a sprchovať sa bez nich, čo som kategoricky odmietol a zavesil si ich. Tak sme si ich určitú dobu zvesovali a zavesovali, každý ako sa mu páči. To pre mňa nepredstavovalo veľkú prekážku, až taká námaha to nie je a je to fair princíp (aj keď samozrejme dvere patria na svoje miesto, pričom prejsť sa okolo nich dá bez ťažkostí, no povedal som si, že som človek tolerantný a nebudem to riešiť).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lenže po nejakej dobe sa naším rodákom akosi už nechcelo dvere zvesovať a došli k záveru, že to vraj má byť moja povinnosť. Hm...tak to ma dostalo. Po slušnom vysvetlení, že niečo také robiť nebudem a určitej dobe kľudu chlapcov napadlo dvere skryť (áno, píšem o dospelých ľuďoch a študentoch vysokej školy). Najprv len vo svojej izbe, potom na chodbe, v dverách s hasiacim prístrojom a ďalej nevedno kam. Po výmene názorov a nemožnosti nájsť spoločnú reč (fakt som bol neúspešný, a to podotýkam, viackrát som to slušne vysvetľoval) som sa obrátil na recepciu, ktorá dvere našla v tých, ktoré sú určené pre hasiaci prístroj a hadicu. Následne, po opätovnom skrytí, na vedúcu intráku. Dvere sú nakoniec späť, no ktovie na ako dlho.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tento príbeh síce nespadá do klasických cestopisov, no nespomenúť ho, by ma mrzelo. Bohužiaľ, aj krajania vedia takto prekvapiť, a trochu, aj keď nakoniec predsa len s neúspechom znepríjemniť život ďaleko od domova.

Len dve veci sú nekonečné. Vesmír a ľudská hlúposť. Pri tej prvej si však nie som taký istý.

Albert Einstein 

Ivan Puškár

Ivan Puškár

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  1x

študent, milovník zeleného čaju a cestovania... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu